علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی

 

یکی از اختلالات رایج در روند کارکرد انواع ماشین های لباسشویی قفل شدن درب لباسشویی در حین فرایند کارکرد دستگاه می باشد که این اختلال معمولا به توقف چرخش دیگ لباسشویی، ارور، قفل شدن و باز نشدن درب لباسشویی و در نهایت توقف روند کارکرد دستگاه خطم خواهد شد، از عوامل بروز این اختلال می توان به انواع خرابی های فنی و یا عدم استفاده صحیح از ماشین لباسشویی اشاره نمود که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

 

فعال بودن قفل کودک لباسشویی

معمولا ماشین های لباسشویی امروزی از سیستم قفل کودک جهت ایمنی استاندارد و کارکرد بهینه بهرهخواهد برد، گاهی به علت فعال بودن این سیستم در حین انجام کارکرد لباسشویی یا خرابی قفل کودک لباسشویی ممکن است تا پس از انجام روند شست و شو ماشین لباسشویی درب دستگاه باز نشود که در صورت مواجهه با قفل شدن درب لباسشویی خود ابتدا از غیر فعال بودن سیستم قفل کودک لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید.

 

گیر کردن لباس بین چفت درب و بدنه لباسشویی

در برخی از مواقع به علت بارگیری بیش از حد مجاز ماشین لباسشویی ممکن است تا قسمتی از الیاف مورد نظر جهت شست و شو بین چفت سوئیچ لباسشویی و بدنه ماشین لباسشویی قرار گیرد و با استارت روند شست و شو منجرب به اختلال در سیستم قفل دستگاه و روند کارکرد لباسشویی شود و حتی آسیب های بعدی فنی را برای ماشین لباسشویی به همراه داشته باشد، جهت جلو

گیری از بروز این دست از اختلالات بهتر است تا در هنگام به کارگیری لباسشویی خود به حد اکثر میزان قرارگیری پوشاک در هر چرخه شست وشو دستگاه دقت کنید و از قرار نگرفتن بخشی از الیاف مورد نظر بین درب و لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

 

شکستگی قفل یا سوئیچ لباسشویی

شکستن دستگیره، قفل و سوئیچ لباسشویی یکی از خرابی های رایج در این دسته از لوازم خانگی به شمار می رود که در نهایت موجب قفل شدن درب دستگاه خواهد شد، گاهی نیز به علت قفل بودن درب لباسشویی و فشار وارد کردن بیش از اندازه کاربر به دستگیره و درب ممکن است تا درب دستگاه را با شکستگی دستگیره درب لباسشویی، شکستگی سوئیچ و میکروسوئیچ لباسشویی، شکستگی زبانه و چفت لباسشویی مواجه سازد، به منظور رفع این دست از اختلالات بهتر است تا عیب یابی به طور تخصصی انجام پذیرد.

 

قطع شدن اتصالات درب لباسشویی

در این نوع اختلال ممکن است تا علت قفل شدن درب لباسشویی قطع شدن اتصالات منتهی به برد فرمان یا اتصال به بدنه باشد که همین امر می تواند موجب بروز اختلالات و خرابی فنی برای برد فرمان و برد الکتریکی لباسشویی نیز باشد، همواره می بایست جهت عیب یابی و تعمیرات اصولی این دست از خرابی های درب لباسشویی از طریق تعمیرات تخصصی لباسشویی اقدام به عمل آورید.

 

خرابی برد لباسشویی

از عوامل دیگری که می تواند موجب قفل شدن درب ماشین لباسشویی باشد، می توان به بروز انواع خرابی ها در کیت برد اصلی لباسشویی، خرابی برد فرمان لباسشویی، اتصالی سیمکشی برد لباسشویی، سوختگی آی سی برد لباسشویی، خرابی پنل برد لباسشویی و دیگر اختلالات اشاره نمود که جهت تعمیر نیاز به بررسی و کارشناسی فنی خواهد داشت.

 

ارور های مرتبط با قفل شدن درب ماشین لباسشویی

انواع برند ماشین لباسشویی ال جی:

خطای قفل درب یا عدم بسته شدن درب لباسشویی های LG معمولا با کد خطای DE بر روی نمایشگر دستگاه نمایان خواهد شد.

 

انواع برند لباسشویی سامسونگ:

قفل شدن درب در انواع ماشین های لباسشویی Samsung  با نمایش خطای DE و یا BE2 در نمایشگر دستگاه رویت می شود.

 

انواع برند لباسشویی بوش:

اختلال مرتبط با قفل شدن درب در ماشین لباسشویی Bosch معمولا با کد خطای E16 و یا F16 بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی نمایش داده خواهد شد.

 

تعمیرات تخصصی میکروسوئیچ و قفل درب لباسشویی

همواره جهت مشاوره در مورد خرابی های درب و قفل شدن درب لباسشویی در کلیه برند ها و یا درخواست اعزام تعمیرکار در محل جهت تعمیر قفل درب لباسشویی با ما در تماس باشید.